sambil fikir zikir sambil zikir fikir

Hadaplah Wajah Mu Ke Mana-Mana Di Situ Ada Tuhan


@Hak cipta terpelihara.Semua artikel dan foto dalam blog ini adalah milik mutlak Cikgu Nasir .
Dilarang sama sekali sebarang bentuk salinan, peniruan atau penerbitan semula tanpa izin penulis/pengarang.





HUBUNGI :

handphone/wassap : 0135292452
email : cikgunasir8130@gmail.com
fb: cikgunasir

Tuesday, May 13, 2008

Pendokok Baru Celup Emas


Keris Pawang Di Raja saya sudah bertukar pendokoknya. Kali ini saya pakaikan pendokok perak bercelup emas. Semunya berlaku secara kebetulan sahaja.
Sambil-sambil ke kedai mengambil cincin yang di tempah saya menunjukkan pendokok perak kepada tukang cincin, kalau-kalau dia juga boleh membuat pendokok. Tapi katanya dia tak pandai. Kemudian dia menawarkan diri untuk mengilapkan pendokok perak milik saya. Ia juga turut membuat proses mencelup emas percuma untuk saya. Terima kasih daun keladi. Bila balik saya telah padankan dengan keris kesayangan saya dan ia memang sesuai. Jadi pendokok asal pawang di raja saya maharkan kepada seorang sahabat. Wow !! manisnya.

No comments: