sambil fikir zikir sambil zikir fikir

Hadaplah Wajah Mu Ke Mana-Mana Di Situ Ada Tuhan


@Hak cipta terpelihara.Semua artikel dan foto dalam blog ini adalah milik mutlak Cikgu Nasir .
Dilarang sama sekali sebarang bentuk salinan, peniruan atau penerbitan semula tanpa izin penulis/pengarang.





HUBUNGI :

handphone/wassap : 0135292452
email : cikgunasir8130@gmail.com
fb: cikgunasir

Saturday, May 17, 2008

Blog baru....

Merujuk pada permintaan seorang sahabat agar saya membuat satu blog khas untuk batu permata, saya rasa mungkin agak sukar nak dilaksanakan. Ini kerana kekurangan ilmu dan juga kekurangan masa. Saya berasakan ilmu saya masih jauh daripada mencukupi untuk menulis secara mendalam tentang batu-batu permata. Ini kerana jika tidak belajar secara khusus daripada pakar-pakar batu permata, mungkin banyak maklumat yang tidak tepat dan salah akan kita sajikan pada pembaca. Walau bagaimanapun InsyaAllah saya menulis sedikit sebanyak tentang permata dalam blog ini berdasarkan buku, senior-senior, gemologist bertauliah dan juga tukang canai permata.

Antara tip yang saya pakai untuk membeli permata ialah, permata itu sentiasa menjeling ke arah kita walaupun kita tidak melihatnya. Kilauannya mencuri pandangan.

No comments: