sambil fikir zikir sambil zikir fikir

Hadaplah Wajah Mu Ke Mana-Mana Di Situ Ada Tuhan


@Hak cipta terpelihara.Semua artikel dan foto dalam blog ini adalah milik mutlak Cikgu Nasir .
Dilarang sama sekali sebarang bentuk salinan, peniruan atau penerbitan semula tanpa izin penulis/pengarang.





HUBUNGI :

handphone/wassap : 0135292452
email : cikgunasir8130@gmail.com
fb: cikgunasir

Wednesday, May 07, 2008

Antara Keris/senjata Tempahan dan Keris/senjata Siap

Menempah senjata atau keris merupakan satu penantian yang menyiksakan batin. Kalau tak sabar boleh jadi macam-macam. Saya mula menenmpah senjata milik peribadi ketika berada di tingkatan 5 pada tahun 1985 . Ia merupakan keris pertama saya. Malangnya sampailah ke hari ini keris tempahan saya tidak pernah jadi seperti mana yang dihajati. Maksudnya apa yag kita cakap dan beritahu tukang tak pernah perfect atau lari terus dari apa yang kita tempah.

Sehubungan itu saya pernah menjauhi tukang dalam 2 atau 3 tahun kerana benci, ini kerana mereka tidak pernah mengutamakan pelanggan, sebaliknya hanya mengikut citarasa mereka. Mungkin pada masa tu darah muda masih panas. Akhirnya saya mengerti, itulah hakikat yang patut kita terima dalam kehidupan.

No comments: