sambil fikir zikir sambil zikir fikir

Hadaplah Wajah Mu Ke Mana-Mana Di Situ Ada Tuhan


@Hak cipta terpelihara.Semua artikel dan foto dalam blog ini adalah milik mutlak Cikgu Nasir .
Dilarang sama sekali sebarang bentuk salinan, peniruan atau penerbitan semula tanpa izin penulis/pengarang.





HUBUNGI :

handphone/wassap : 0135292452
email : cikgunasir8130@gmail.com
fb: cikgunasir

Sunday, March 23, 2008

Berkongsi....

Alhamdulillah, saya menulis lagi untuk kesekian kalinya. Tidak semua khazanah yang ada dalam simpanan saya milik mutlak saya. Sehubungan itu jika kena gayanya maka ia juga akan menjadi milik sahabat. Begitu juga milik saudara, hak sebenar bukan kita tentukan. Ia adalah hak mutlak Allah S.W.T.

Kemuning setongkol yang baru dimiliki saya minggu lepas telah saya kongsi bersama dengan dua orang sahabat. Pada perbincangan awal nak buat sampir bugis, tapi tukang kata tak cukup saiz, kecilnya teramat. Jadi dapat buat hulu pun jadilah. Kemudian seorang regular custumor mintak untuk dibuat sarung badik rencong. Saya pun setujulah.

Memiliki kemuning hitam dalam bentuk ulu, sarung, tasbih, keychain dan sebagaiya, bagi saya satu kepuasan. Ini kerana semakin lama digunakan atau bersama dengan kita , semakin ia berkilat dan bersinar-sinar.

Saya juga mempunyai sebilah golok sembelih bersarungkan kemuning hitam bercampur gubalnya. Waduh, amat cantik sekali. Kerana terlalu sayang ia jarang saya gunakan untuk tujuan yang lasak.

No comments: