sambil fikir zikir sambil zikir fikir

Hadaplah Wajah Mu Ke Mana-Mana Di Situ Ada Tuhan


@Hak cipta terpelihara.Semua artikel dan foto dalam blog ini adalah milik mutlak Cikgu Nasir .
Dilarang sama sekali sebarang bentuk salinan, peniruan atau penerbitan semula tanpa izin penulis/pengarang.





HUBUNGI :

handphone/wassap : 0135292452
email : cikgunasir8130@gmail.com
fb: cikgunasir

Monday, November 26, 2007

Marjan ( red coral)

Dalam 2 minngu lepas, saya dan anak saudara saya iaitu Faiz yang sedang menuntut di England telah berpakat untuk membeli marjan dari China secara online. Berdasarkan gambar marjan itu menampakkan ciri-ciri keaslian.

Apabila ia sampai ke tangan saya beberapa hari lepas saya juga bersa yakin yang ia adalah original berdasarkan pengamatan mata kasar dan setelah saya belah sebiji daripadanya untuk melihat lapisan dalaman marjan yang halus. Ramai kawan-kawan mengatakan ia adalah ori.

Akhirnya saya telah membawa marjan tersebut kepada pakar yang mempunyai wibawa dan memiliki otoriti dan pakar dalam bidang geomologi. Ternyata ia adalah tiruan . Akhirnya marjan sebanyak 22 biji itu akan saya jadikan peluru lastik sahaja.

Kalau ada kawan-kawan yang nak boleh hubungi saya. Bayar modal + belanja pos.

No comments: