sambil fikir zikir sambil zikir fikir

Hadaplah Wajah Mu Ke Mana-Mana Di Situ Ada Tuhan


@Hak cipta terpelihara.Semua artikel dan foto dalam blog ini adalah milik mutlak Cikgu Nasir .
Dilarang sama sekali sebarang bentuk salinan, peniruan atau penerbitan semula tanpa izin penulis/pengarang.





HUBUNGI :

handphone/wassap : 0135292452
email : cikgunasir8130@gmail.com
fb: cikgunasir

Tuesday, November 27, 2007

Green Tourmaline 6.5 ct

Sebenarnya green tourmaline 6.5 ct ini saya beli khusus untuk sahabat di CIMB investment yang teruja dengan citrine 9.5 ct. Sebaik sahaja menerima citrine 9.5 ct beliau terus menempah green tourmaline walaupun harga green tourmaline yang bermutu tinggi jauh lebih mahal daripada citrine.

Semasa saya berkursus di Kl minggu lepas, saya sempat ke Gombak bersama Najmie ke Kedai Permata " Alam Permata". Kagum dgn keramahan pemiliknya Uncle James, saya telah membeli 3 biji permata. Pertama pink tourmaline 7 ct, kedua garnet spesartite 6.5ct dan ketiga prehnite 45ct.

Saya bercadang untuk menjadikan Pink tourmaline 7 ct dan prehnite 45ct sebagai koleksi. Ini kerana jarang sekali untuk betemu dgn batu-batu yang unik seperti ini. Garnet spesartite 6.5 ct sudah ada rakan yang berkenan dan saya telah hantar ke kedai untuk di ikat dengan perak bersama dengan green tourmaline.

No comments: