sambil fikir zikir sambil zikir fikir

Hadaplah Wajah Mu Ke Mana-Mana Di Situ Ada Tuhan


@Hak cipta terpelihara.Semua artikel dan foto dalam blog ini adalah milik mutlak Cikgu Nasir .
Dilarang sama sekali sebarang bentuk salinan, peniruan atau penerbitan semula tanpa izin penulis/pengarang.





HUBUNGI :

handphone/wassap : 0135292452
email : cikgunasir8130@gmail.com
fb: cikgunasir

Thursday, November 29, 2007

Berhati-hati membeli senjata/barangan antik

Berdasarkan pengalaman sendiri dan rakan-rakan, banyak cerita boleh dikongsi akibat memiliki senjata/barangan antik. Untuk pengetahuan sahabat semua, apabila seorang pendekar ingin membuat senjata peribadinya ia akan mengarahkan tukang besi agar membuat yang terbaik untuk dirinya. Biasanya ia sendiri yang mengumpulkan besi-besi terbaik sama ada dari segi pamor dan juga sejarah besi itu sendiri.

Ada juga besi yang diremdamkan di tempat-tempat tertentu untuk tujuan pengubatan seperti mengelakkan gangguan makhluk halus. Ini terpulang kepada ilmu dan tuntutan pendekar tersebut.

Semasa proses mengetuk besi biasanya tukang besi akan mengamalkan puasa-puasa tertentu sesuai dengan permintaan bakal pemilik senjata. Di samping jampi serapah dan doa-doa semasa mengetuk besi, biasanya tukang besi akan membuat perjanjian dengan 'penjaga keris' untuk menjaga pemilik dan keturunannya. Hasilnya kita dapati banyak cerita aneh timbul berkait
dengan senjata-senjata antik.

Sehubungan itu jika jika berlaku timbul sebarang gangguan pastikan ia di atasi segera sama ada dipulangkan semula keris itu atau cari orang yang arif untuk menyelesaikan masalah kecil anda.

1 comment:

Sanad Online said...

saya sedang mencari pembeli barang antik seperti giok, merah delima, rantai babi etc, kalau ada yang berminat hubungi saya ukicoker@gmail.com, thx