sambil fikir zikir sambil zikir fikir

Hadaplah Wajah Mu Ke Mana-Mana Di Situ Ada Tuhan


@Hak cipta terpelihara.Semua artikel dan foto dalam blog ini adalah milik mutlak Cikgu Nasir .
Dilarang sama sekali sebarang bentuk salinan, peniruan atau penerbitan semula tanpa izin penulis/pengarang.





HUBUNGI :

handphone/wassap : 0135292452
email : cikgunasir8130@gmail.com
fb: cikgunasir

Tuesday, March 25, 2008

Histeria lagi....

Sebagai umat Islam kita mengakui akan kewujudan makhluk-makhluk lain selain daripada kita di alam ini. Walau bagaimanapun mereka ada tugas mereka dan kita ada tanggungjawab yang telah ditetapkan oleh Allah s.w.t.

Saya selalu memandang positif perkara-perkara yang berlaku, bagi saya di sebalik semua kejadian ini tersimpan satu rahmat, pengajaran serta ilmu yang besar. Mungkin ramai yang mengatakan saya sudah tidak siuman kerana berfikiran begitu.

Setiap kejadian yang berlaku di alam ini tidak Allah jadikan ia sia-sia, kecuali kita enggan berfikir. Dengan terjadinya histeria sebenarnya kita akan lebih berhati-hati dalam tingkah laku kita dan mula menyedari bahawa kita tidak bersendirian di alam ini. Kita juga kini lebih banyak membaca Al-Quran, berzikir dan berselawat . Pelajar-pelajar mula sedar batapa kosongnya jiwa mereka selama ini.

Keadaan ini juga secara tidak langsung akan dapat membezakan tahap kekuatan keyakinan seseorang kepada Allah. Apabila histeria berlaku maka ramai yang mudah "terjangkit" . Cuba fikirkan dan renungkan, mengapa ia begitu senang mempengaruhi jiwa kita..........

No comments: