sambil fikir zikir sambil zikir fikir

Hadaplah Wajah Mu Ke Mana-Mana Di Situ Ada Tuhan


@Hak cipta terpelihara.Semua artikel dan foto dalam blog ini adalah milik mutlak Cikgu Nasir .
Dilarang sama sekali sebarang bentuk salinan, peniruan atau penerbitan semula tanpa izin penulis/pengarang.





HUBUNGI :

handphone/wassap : 0135292452
email : cikgunasir8130@gmail.com
fb: cikgunasir

Monday, October 29, 2007

Green Tourmaline

Batu permata tourmaline boleh didapati daripada Sri Lanka, Brazil, Afrika, Madagaskar, Afghanistan dan US. Kekerasanya pada skala Moha 7.0 hingga 7.7. Terdapat beberapa warna tourmaline antaranya yamg popular ialah merah dan hijau ( blue green). Hari ini green tourmaline yang saya beli sebelum ramadhan telah disiapkan ikatan peraknya oleh Rosdi Kedai Emas di Panji.

Harga tourmaline yang betul-betul berkualiti mencecah harga hingga RM60.00/ct. Cincin tourmaline yang baru siap ini saya beli batu permatanya murah sahaja. Beratnya sekitar 10ct, ikat perak, saiz 18. Walau bagaimanapun warna tourmaline ini tidak hijau pekat. Jika ada yang berminat saya sudi menjualkannya dengan harga yang paling murah iaitu RM170.00 sahaja.

Saya mula menjual sebahagian cincin saya kerana bekas tempat menyimpan cincin saya sudah penuh. Oleh sebab itu cincin yang saya dapat dengan harga bisnes boleh dijual dengan harga yang agak murah berbanding dengan harga pasaran.

Jika rakan-rakan ada masa, cuba semak harga green tourmaline dan bandingkan dengan harga yang saya tawarkan di lawan web berikut:
http://www.mineralminers.com/html/tgrjlry.stm

No comments: