sambil fikir zikir sambil zikir fikir

Hadaplah Wajah Mu Ke Mana-Mana Di Situ Ada Tuhan


@Hak cipta terpelihara.Semua artikel dan foto dalam blog ini adalah milik mutlak Cikgu Nasir .
Dilarang sama sekali sebarang bentuk salinan, peniruan atau penerbitan semula tanpa izin penulis/pengarang.





HUBUNGI :

handphone/wassap : 0135292452
email : cikgunasir8130@gmail.com
fb: cikgunasir

Saturday, January 16, 2010

Keris dan Aqidah

Seringkali dalam email-email yang saya terima bertanyakan tentang kuasa sesebilah keris. Ada juga yang bertanya tentang keserasian dan tuah. Terima kasih saya ucapkan kerana minat dan ambil berat tentang budaya warisan bangsa. Selalu saya ingatkan La hau la wala qu watailla billa hil aliyil aziim. Walau dalam apa jua bidang pun, janganlah kita syirik pada Allah. Sewajarnya hujung jatuh iktiqad kita ialah terus pada Allah. Tidak ada sandaran pada sesuatupun. Jauhkan diri dari sebarang tangkal atau azimat, hatta keris jika ia boleh menggugat aqidah kita.

1 comment:

ANAFAKIR said...

Salam Tn. Hj...Saya ada sebilah keris picit, keris lama.Cuma nak tanya tuan Hj..kalau ada sesiapa berminat untuk tukar milik..boleh hubungi saya.Hulu keris tu berupa wajah orang sedang qiam solat..kiranya Tn Hj. boleh bantu..hubungi no phone saya : 019-3300097[ Cikgu Zaib ].Kalau ada kekawan yang berada sekitar Kuala Lumpur boleh terus jumpa saya.
Sekian, wassalam