sambil fikir zikir sambil zikir fikir

Hadaplah Wajah Mu Ke Mana-Mana Di Situ Ada Tuhan


@Hak cipta terpelihara.Semua artikel dan foto dalam blog ini adalah milik mutlak Cikgu Nasir .
Dilarang sama sekali sebarang bentuk salinan, peniruan atau penerbitan semula tanpa izin penulis/pengarang.





HUBUNGI :

handphone/wassap : 0135292452
email : cikgunasir8130@gmail.com
fb: cikgunasir

Thursday, April 29, 2010

Sebalik duka ada suka...

Semenjak sakit pinggang, saya ke rumah tukang urut silih berganti. Pelbagai cerita yang saya dengar, daripada kisah urut hinggalah kepada ilmu-ilmu warisan orang-orang tua. Akhirnya barulah saya sedar bahawa saya sudah lama meninggalkan aktiviti mengunjungi orang-orang "tua" untuk menadah telinga dan bermuzakarah. Aktiviti ini terlepas dari jadual hidup saya setelah sibuk dengan pekerjaan, persilatan dan perniagaan. Kepada anak-anak muda gunakanlah kesempatan yang ada untuk menadah telinga dan menimba ilmu dari orang-orang tua. Walaupun hari ini kita anggap celoteh mereka itu tak berapa penting, mana tahu suatu hari ia bakal mewarnai hidup kita.