sambil fikir zikir sambil zikir fikir

Hadaplah Wajah Mu Ke Mana-Mana Di Situ Ada Tuhan


@Hak cipta terpelihara.Semua artikel dan foto dalam blog ini adalah milik mutlak Cikgu Nasir .
Dilarang sama sekali sebarang bentuk salinan, peniruan atau penerbitan semula tanpa izin penulis/pengarang.





HUBUNGI :

handphone/wassap : 0135292452
email : cikgunasir8130@gmail.com
fb: cikgunasir

Saturday, September 25, 2010

Tergelincir.....

Selalu saya ingatkan dalam blog ini agar berhati-hati dengan pegangan aqidah kita takut-takut tergelincir kerana hobi dan minat kita dalam permainan senjata Melayu. Dalam pergaulan seharian ramai kawan-kawan yang saya temui, pelbagai cerita yang saya dengar, ada yang boleh pakai dan ada yang tak boleh pakai. Contoh sembang ialah " Semalam aku lalu depan polis bawa benda salah, tapi kerana keris kecik tu ada sekali dalam poket aku, polis tak tahan pun". Inilah antara kefahaman salah dalam aqidah. Apa guna solat dan ibadah kita kalau kita tergelincir kerana sebilah keris. Keris keramat yang kita ada tak akan ditanam bersama dalam liang nanti, hanya amalan baik dan aqidah yang lurus menjadi bekalan.

4 comments:

terangwulan said...

iktikad mau betul dulu..

Piero said...

ni yang dibimbangi....tersungkur dipintu syurga buat kata kawan den

Mohd Nasir said...

Sama-samalah kita berhati-hati, semoga perjalanan kita tak tersesat kerana hobi memeniati seni besi.

terangwulan said...

kekadang hobi yg sebegini menjadi wasilah RahmatNya untuk lebih meneliti iktikad kita selama ini sama ada jabariah, muktazilah ataupun aswj..