sambil fikir zikir sambil zikir fikir

Hadaplah Wajah Mu Ke Mana-Mana Di Situ Ada Tuhan


@Hak cipta terpelihara.Semua artikel dan foto dalam blog ini adalah milik mutlak Cikgu Nasir .
Dilarang sama sekali sebarang bentuk salinan, peniruan atau penerbitan semula tanpa izin penulis/pengarang.





HUBUNGI :

handphone/wassap : 0135292452
email : cikgunasir8130@gmail.com
fb: cikgunasir

Monday, February 22, 2010

terlalu banyak minta....

Kita kadang-kadang terlalu banyak meminta... sehingga kita minta yang bukan-bukan dari Tuhan. Kadang-kadang kita minta murahkan rezeki, sedangkan yang ada pun sudah tak terurus dan dah tak termakan. Bila rezeki datang mencurah-curah kita pula tak sempat nak urus, terlalu sibuk hingga tak cukup rehat. Akhirnya kita sedar bahawa apa yang diatur oleh Tuhan adalah yang terbaik.


* jangan pula jadi Firaun tak minta apa-apa dari Tuhan

7 comments:

asrijabalqaf said...

assalamualaikum...
saya merupakan pengunjung tetap blog cikgu ni untuk melihat info2 terkini tentang senjata dan juga penulisan ilmiah semasa cikgu...saya ada beberapa soalan untuk diajukan kepada cikgu...boleh tak cikgu berikan tips penjagaan keris?

Muhammad Zuhri said...

assalamualaikum...
cikgu...saya cuma nak bertanya..apakah perbezaan antara keris adat dengan keris gelanggang...kalau keris bertempur plak macam mana??...apakah nasihat cikgu tentangnya...

CINCIN@RINGS said...

Bismillahirrahmanirrahim.

Kadang-kadang terlupa atau tak dapat nak bezakan meminta dari Tuhan atau nak mengajar Tuhan. Agaknyalah

Oghang Ba Ado said...

tak salah meminta dari yang kaya..

sekadar nak membezakan siapa tuan dan siapa abdinya...

doalah.. nescaya AKU mustajabkan..

naik....

turun....

p/s: maaf cikgu, kika aku leluasa berkata-kata..

Oghang Ba Ado said...

isk.. jika.. kika pulak..

heh heh heh...

Mohd Nasir said...

InsyaAllah jika ada kelapangan akan saya tulis dlm entry akan datang. Terima kasih kerna sudi berkunjung.

CekYi said...

Selalu juga saya terfikir... asyik meminta saja.. kadang-kadang malu juga selalu meminta-minta.. apa pandangan cikgu?