sambil fikir zikir sambil zikir fikir

Hadaplah Wajah Mu Ke Mana-Mana Di Situ Ada Tuhan


@Hak cipta terpelihara.Semua artikel dan foto dalam blog ini adalah milik mutlak Cikgu Nasir .
Dilarang sama sekali sebarang bentuk salinan, peniruan atau penerbitan semula tanpa izin penulis/pengarang.

HUBUNGI :

handphone/wassap : 0135292453
email : cikgunasir8130@gmail.com
fb: cikgunasir

Tuesday, August 25, 2009

Isu tarian pendet....

Cuba sahabat-sahabat search dalam google atau yahoo apa yang sebenarnya berlaku. Bangsat sangatkah negara kita sampai dihina sedemikian.

* hidup Kelantan

9 comments:

permai restorer said...

Rakyat Indon ni memang tak sedar diri..cikgu..or depa ni memang ade species pantang nengok malaysia...joke of the centurry..org acheh di malaysia sekarang tengah rancak sembang nak bergabung dgn m'sia....hahahhaa..selagi pancasila ada jgn harap la..wak-wak kartun..

syahir said...

mm...saya kurang faham ler cikgu, xder pepe pun?

pancasila tu apa? ok ler kalau acheh nak bergabung. saya setuju kalau kita yg serumpun ni bergabung. barulah kuat.

Jastisia said...

Kisah tarian pendet ni, BERNAMA dah jelaskan bahawa itu adalah iklan yang dibuat oleh salah sebuah syarikat pengiklanan di Singapura. Jadi tak timbul isu lah yang kita curi tarian depa tu. Emosional melebih rasional. Hmmm ...

http://www.bernama.com/bernama/v5/bm/news_lite.php?id=435652

KGGK

kedaikeris.com said...

ooo... kira singapore nak provoke msia ngan indon ker?

permai restorer said...

pancasila..tu macam rukun negara...la..tapi telampau liberalisasi, tak mcm malaysia di mana alif,baa ,taa tunjang belakang tanah melayu...Acheh nak bergabung kuat rumpun..hihii dream amore bro..malaysia punyer rumpun dulu bergabung baru boleh celita..kalu bergabung jawabnyer banyak la org melayu isap ice...

ai ti men sraphl said...

disini kita lihat lagi kelemahan kerajaan pentadbiran barisan nasional & ketiadaan kewibawaan Dato Najib sebagai pemimpin. bukan nak tuduh menuduh tapi cube kita fikirkan beberapa persoalan iaitu bagaimana kementerian yang terlibat dengan pelancongan atau yang berkaitan dengan promosi pelancongan boleh serah bulat2 kepada syarikat pengiklanan? ade berita kata Discovery channel yang buat iklan tu, ade yg kata syarikat di singapura yang buat iklan tu ntah mne satu betol ana x tau yang pastinya kedua-dua pembuat iklan tu bukan dari Malaysia atau syarikat MeLAYU, islam langsung x dapek le den nak kato.. lepastu x de ke sesi semak iklan tu seblm ditayangkan? Begitu mudah orang nak memfitnah atau melaga-lagakan kita?? Silap siapa? kita lihat pemimpin BN x habis-habis nak merampas negeri2 di tadbir oleh PR jangan sampai Malaysia tergadai sudah laa... bak kata pepatah MeLAYU "yang dikendong berciciran yang dikejar tak dapat" Harap kita dapat fikirkan bersama ...

Zulhusni Bin Abdul Halim said...

rupanya semangat Ganyang Malaysia itu masih ada... Singapura pula macam sengaja mengapi-apikan isu sensitif ni...Malaysia dan Indonesia perlu bertindak menyaman Discovery Channel ini sebab mencetuskan keadaan macam ni...

zahari said...

aku biasa jugak berkomunikasi dengan puak indon ni, majoriti mereka suka klau kita asyik puji depa nih, jgn tenyeh, puji depa cerdik, pandai, kuat, perkasa, pandai berniaga, pandai naik ke buan, pandai terbang.

Jgn sesekali kata depa bodo, tak maju, marah depa tu. angin satu badan.

kesimpulannya senjata nak tibai indon ni hanyalah puji lebih-lebih bagi dia terangkat tak sedar diri. akhirnya depa hancur dek pujian sahaja.

Aceh pun perangai serupa, asyik dok promote aceh nih pandai niaga, hebat dari orang lain. selain dari aceh bodo-bodo belaka.

itulah hasil pemerhatian aku. bila depa tanya aku macam mana aku tahu guna kommputer, aku pun cakap aku ni belajar dari orang indon, semua aku belajar dari indon, belajar nak mandi, nak makan, nak sekolah, nak tidor pun belajar dari indon.

depa pun seronok sakan, angkat balak pun boleh itu jam, janji puji ja. semua pasti beres.

HAFIZAITUL said...

aku rasa mcm budak2 pun ada gak..tarian pendet yang bawak ke neraka tuh nak di gaduhkan,ntah hapa2 ntah..Brsyukur la skit, ptut la negara byk Allah turunkan bala sana sini..Orang Malysia jgn sibuk nk tlong dorang lagi dah, tul2 mcm lepaskan anjing yang tersepit.