sambil fikir zikir sambil zikir fikir

Hadaplah Wajah Mu Ke Mana-Mana Di Situ Ada Tuhan


@Hak cipta terpelihara.Semua artikel dan foto dalam blog ini adalah milik mutlak Cikgu Nasir .
Dilarang sama sekali sebarang bentuk salinan, peniruan atau penerbitan semula tanpa izin penulis/pengarang.





HUBUNGI :

handphone/wassap : 0135292452
email : cikgunasir8130@gmail.com
fb: cikgunasir

Tuesday, June 29, 2010

Tenang...

Walaupun lautan kehidupan bergelora kalau kita boleh "tenang", Alhamdulillah. Untuk mencapai ketenangan bukan boleh dengan cakap sahaja. Walaupun kita sudah berserah pada Allah 100%, kerja kena buat, strategi kena atur, peraturan kena ikut dan usaha mesti keras. Faktor persekitaran akan membantu kita menghadapi hidup dengan tenang, wang yang mencukupi, rezeki yang halal, sahabat yang setia dan faktor-faktor luaran akan mempengaruhi darjah ketenangan kita. Dalam ertikata lain zuhud ialah kunci ketenangan dalam hidup. Bukan tidak berharta tetapi tidak terikat pada harta. Wallahualam bissawab.

4 comments:

AmBo said...

benar cikgu..

syahir said...

setuju sangat cikgu.

BimaSakti said...

Betul cikgu...kita mesti ingat ketenangan yg kita impikan ini memerlukan pengorbanan yg sangat besar zahir & batin perlukan kesabaran yg tinggi,istiqomah dan bertawakkal.Ia tak akan datang dlm sekelip mata.

awan kilat said...

Tolong kami oh Tuhan. Permudahkanlah segala urusan kami. Kirimkanlah pertolongan Mu. Berilah kekuatan kepada kami. Bantulah kami. Kasihanilah kami. Simpatilah kami. Sesungguhnya kami benar berharap padaMu.