sambil fikir zikir sambil zikir fikir

Hadaplah Wajah Mu Ke Mana-Mana Di Situ Ada Tuhan


@Hak cipta terpelihara.Semua artikel dan foto dalam blog ini adalah milik mutlak Cikgu Nasir .
Dilarang sama sekali sebarang bentuk salinan, peniruan atau penerbitan semula tanpa izin penulis/pengarang.





HUBUNGI :

handphone/wassap : 0135292452
email : cikgunasir8130@gmail.com
fb: cikgunasir

Tuesday, April 06, 2010

Melayu dan hiburan....

Lihatlah Melayu kita, bila sebut sahaja hiburan merekalah pakarnya. Sekarang jarum yahudi untuk menghancurkan Muslim melalui hiburan dah berjaya. Lihatlah anak-anak gadis kita yang bertudung terkinja-kinja di hadapan pentas. Artis menjadi idola, apa yang artis buat semua mereka ambil berat. Sampaikan jenama kasut dan beg tangan artis pun mereka tahu. Bila ditanya apakah perkara yang membinasakan syahadah.Ramai yang nganga.

4 comments:

CINCIN@RINGS said...

Agaknya jika menyanyi tak pakai tudung...binasalah syahadah kut!....huh..huh...huhh..

ANAFAKIR said...

Pelacur pun ada yg masuk syurga,anjing pun ada yg masuk syurga..entah la sekali lihat sudah punah akhlak mereka, akidah susah nak ukur..rahsia Allah, kita nak sukat tak mampu...akhirnya, mereka dgn cara mereka kita dgn cara kita..

CINCIN@RINGS said...

Pun begitu takkanlah semakin ramai anak melayu (muslim) akan dibiarkan seperti ironi dalam lagu M.Nasir ..."anak-anak kitakah yang berlari sambil terlanjang, anak-anak kitakah yang asyik bermain berpistol-pistolan"...
Mereka dengan cara mereka, kita dengan cara kita,,,akhirnya anak cucu kita juga dibimbangi dengan tempias, apatah lagi hujan kebinasaan.

terangwulan said...

kalau sudah berlainan akidah, boleh la nak kata lakum dinukum walya din. kalau masih di bawah akidah yang sama, wajarkah? malahan seorang muslim itu mesti menegah saudara seIslamnya mencuri padahal dia sendirinya sedang mencuri. sepertimana jua saya yang memberi nasihat padahal saya sendiri bukan buat sangat. huhuhu