sambil fikir zikir sambil zikir fikir

Hadaplah Wajah Mu Ke Mana-Mana Di Situ Ada Tuhan


@Hak cipta terpelihara.Semua artikel dan foto dalam blog ini adalah milik mutlak Cikgu Nasir .
Dilarang sama sekali sebarang bentuk salinan, peniruan atau penerbitan semula tanpa izin penulis/pengarang.

HUBUNGI :

handphone/wassap : 0135292453
email : cikgunasir8130@gmail.com
fb: cikgunasir

Friday, February 19, 2010

Mencipta kesibukan

Dalam dunia hari ini, manusia tak cukup kerja. Mereka kerja sampai 16 jam sehari. Seringkali mereka lupa masa rehat dan masa untuk ibadah. Kita semua disogokkan dengan kecemerlangan dan kegemilangan. Pembahagian kehidupan yang ditetapkan oleh syariat kepada 3 sudah tidak ada dalam kamus lagi. 8 jam kerja, 8 jam ibadah dan 8 jam rehat. Akibatnya salah satu bahagian akan pincang, biasanya kesihatan kita akan pincang sebelum sampai masa dan akhirat sudah tentu hancur kerana kita curi masa ibadah untuk dunia.

2 comments:

anafakir said...

Alangkah indah dan nikmatnya ibadah jika kita berusaha sepertimana kita berkerja untuk urusan dunia...tapi sayang kita sentiasa dalam kesibukan dan kerugian kecuali mereka yang berpesan-pesan dengan kebenaran dan penuh kesabaran.

Fauzi said...

Salam Tuan,
Biasalah orang nak maju, terutama bos di jabatan tertentu, nama mencanak naik, pujian melangit tak cukup lubang hidung lubang yang lain kembang, menuju wawasan katakan....
Tapi.... sebagai bos kena jugak pikia'k kebajikan anak buah, jangan terjelepak letih setiap hari kerana terpaksa memunuhi misi dan visi kita yang bernama bos!!!!