sambil fikir zikir sambil zikir fikir

Hadaplah Wajah Mu Ke Mana-Mana Di Situ Ada Tuhan


@Hak cipta terpelihara.Semua artikel dan foto dalam blog ini adalah milik mutlak Cikgu Nasir .
Dilarang sama sekali sebarang bentuk salinan, peniruan atau penerbitan semula tanpa izin penulis/pengarang.





HUBUNGI :

handphone/wassap : 0135292452
email : cikgunasir8130@gmail.com
fb: cikgunasir

Thursday, February 25, 2010

Allah Muhammad

Baru-baru ini saya menempah sebentuk cincin yang dipahat Allah Muhammad pada baluhnya. Tapi bila siap tukang terlupa pula untuk memahatnya. Bila saya tanyakan tukang mengapa, jawabnya " biarlah Allah dan Muhammad terpahat di hati".

3 comments:

tunjangalam said...

Nasib baik berlainan dari hadits ni cikgu -
Imam Bukhori meriwayatkan hadits dari Anas bin Malik bahwa Rasulullah saw mengenakan cincin yang terbuat dari perak dan diukir ditasnya (tulisan) Muhammad Rasulullah. Dan beliau saw mengatakan,’Aku telah mengukir diatasnya Muhammad Rasulullah, maka janganlah salah seorang mengukirnya (seperti ukiran Muhammad Rasulullah).”
(di petik dari : http://www.eramuslim.com/ustadz-menjawab/cincin-yang-dipakai-rasulullah-saw.htm)

Mohd Nasir said...

Itu cincin cop mohor Nabi

dgreat1975 said...

saya penah dengar hadis tersebut nabi melarang umat nya mengukir nama muhammad dan allah di atas cincin. dan cicin tersebut telah di warisi sampai ker saidina usman ker umar kalau tak silap saya lalu di buang di dalam perigi di syam .