sambil fikir zikir sambil zikir fikir

Hadaplah Wajah Mu Ke Mana-Mana Di Situ Ada Tuhan


@Hak cipta terpelihara.Semua artikel dan foto dalam blog ini adalah milik mutlak Cikgu Nasir .
Dilarang sama sekali sebarang bentuk salinan, peniruan atau penerbitan semula tanpa izin penulis/pengarang.





HUBUNGI :

handphone/wassap : 0135292452
email : cikgunasir8130@gmail.com
fb: cikgunasir

Sunday, August 02, 2009

Menjual berani

Janganlah kita menjual berani kita secara lelong dengan mikrofon di tepi-tepi jalan, saya risau kalau-kalau ada orang yang sudi beli borong. Simpanlah berani kita untuk jalan Allah, kerana suatu hari nanti ia amat diperlukan. Elakkan berantakan sesama Melayu Islam. Ajarlah anak-anak muda kita selangkah dunia langkah pendekar. Nanti jangan sampai mati katak.

3 comments:

syahir said...

Salam cikgu,

Sejak kebelakangan ini makin menjadi2 pulak DSAI ni, cikgu perasan tak kaedah yg digunakan 'street political' ini hampir menyerupai gerakan2 'young turkey' yang menggulingkan kerajaan Islam Turki dulu. Ketuanya xsilap Kamal Attartuk rasanya. Bila depa menang, habis undang2 digubalnya, segala bentuk atau undang2 yg berkait dgn ISlam dibuang.. sampai belajar jawi pun xboleh sbb xmahu mereka faham Al-Quran.

Ikan membusuk daripada kepalanya, saya rasa ramai yg faham ini. Tujuan mereka hanya satu, bukanlah ISA sgt yg menjadi isu... tapi hendak memadamkan terus sistem BERAJA daripada bumi Melayu. Kerana sistem ini menghalang mereka2 yg berkenaan utk menjadi pentadbir Negara. Renung2kanlah..

terangwulan said...

Bersatulah wahai Melayu, sesungguhnya kita sedang diserang dari empat penjuru. Jangan benarkan Melayu dan Islam menjadi taruhan kepentingan peribadi dan kedangkalan fikiran. Pertahankan kuasa politik Melayu, buang hasad dengki dan bersatu bangkitkan ekonomi Melayu, pertahankan Sunnah wal Jamaah, angkat Bahasa Melayu.

Oghang Ba Ado said...

A: Kapitalis
B: Fasis
C: Komunis
D: Sosialis
E: Demokrasi
F: Konfederasi

Soalan pengajian am:

Parti manakah yang dicipta oleh yahudi?

Mohon cikgu beri 'tunjuk ajar' parti mana yang patut kita masuk reramai?