sambil fikir zikir sambil zikir fikir

Hadaplah Wajah Mu Ke Mana-Mana Di Situ Ada Tuhan


@Hak cipta terpelihara.Semua artikel dan foto dalam blog ini adalah milik mutlak Cikgu Nasir .
Dilarang sama sekali sebarang bentuk salinan, peniruan atau penerbitan semula tanpa izin penulis/pengarang.





HUBUNGI :

handphone/wassap : 0135292452
email : cikgunasir8130@gmail.com
fb: cikgunasir

Thursday, July 23, 2009

Terkenang sembang-sembang seorang sahabat

Sahabat saya ini seorang yang arif dalam dunia perkerisan, bijak pula berfalsafah dan pandai berkias. Antara sembangnya yang saya ingin nukilkan di sini ialah cerita dunia artis tanahair :
__________________________________________________________________
Dunia glamor artis Malaysia:
Semakin hari semakin ramai artis yang muncul. Pokok pangkalnya semua artis ialah mereka yang berbakat sama ada menyanyi atau berlakon. Dalam ramai-ramai artis adalah beberapa nama yang betul-betul popular, ini kerana bakatnya, kegigihannya bekerja, disiplin, produktif dalam mengeluarkan album yang berkualiti, ada syarikat sendiri dan pelbagai kelebihan lagi. Jasa mereka dalam dunia hiburan tanahair tidak dapat disangkal lagi. Tambahan pula dah kahwin dengan dato. Lagilah glamor ( Contoh sifu M.Nasir dan Siti Nurhaliza)
Ironinya dalam masa yang sama terdapat juga segelintir artis yang ingin jadi glamor, terkenal dan jaguh dalam dunia hiburan. Mereka menubuhkan persatuan-persatuan artis demi membela nasib artis-artis yang tertindas. Malangnya pelbagai masalah dalam persatuan pula yang timbul. Mereka juga tidak menghasilkan album-album lagu untuk dijual, malah tidak pula mendapat tawaran untuk berlakon. Antara kegiatan artis-artis ini ialah bergosip, mengumpat, bertengkar, merampas suami orang, saman menyaman dan pelbagai lagi cerita. Antara bahagian yang paling penting ialah mesti sentiasa ada isu agar nama mereka tidak terus lenyap dari ingatan peminat dunia hiburan. Kesiannya.
*T.Kasih T

2 comments:

3viL X eIjI said...

salam

apalah salahnya bg penghargaan kepada guru - guru silat yg meneruskan warisan bangsa?

syahir said...

eheheeee