sambil fikir zikir sambil zikir fikir

Hadaplah Wajah Mu Ke Mana-Mana Di Situ Ada Tuhan


@Hak cipta terpelihara.Semua artikel dan foto dalam blog ini adalah milik mutlak Cikgu Nasir .
Dilarang sama sekali sebarang bentuk salinan, peniruan atau penerbitan semula tanpa izin penulis/pengarang.





HUBUNGI :

handphone/wassap : 0135292452
email : cikgunasir8130@gmail.com
fb: cikgunasir

Saturday, April 18, 2009

Kaedah sparring..

Bila kita sparring janganah kita lupa diri. Sasaran-sasaran bahaya hendaklah dielakkan. Risau juga kalau-kalau berlaku kecederaan kekal. Kita juga jangan memalukan sahabat semasa sparring seperti mencuit hidung dan sebagainya walaupun kita mampu melakukannya. Sehubungan itu berpada-padalah. Biasnya kalau kita suka melakukannya maka suatu hari orang lain juga akan melakukannya pada kita dan pada masa itu barulah kita rasa bagaimana perasaan orang yang pernah kita perlakukan.

1 comment:

syahir said...

salam, ya setuju benar dgn cikgu... kalau dah sparring lupa diri bukan berlatih silat dah namanya. tu dah naik syehhh. ehehehe.

ada juga pesilat yg begini, tp biasanya yang main silat jenis batin. Kita berlatih untuk skill, bukan to be kill or killed. ehehehe.

Petua yg cikgu beri arituh masih susah nak amalkan, kena berlatih lagi dan lagi.. asyik bocor aja.. eheheh. dalam dua kali kelas ni mmg saya amalkan petua tu, dan anak murid mmg dapat saja lerr badan saya. tp xper, saya akan cuba lagi sampai dapat maksud sebenar, xper kena sedas dua, janji saya belajar dan pesilat2 lain pun dapat ilmu juga. Angin pula dah bertambah baik dan panjang, budak2 tu pun dah heran... rahsianya, hari2 jogginggggg. ehehehe.