sambil fikir zikir sambil zikir fikir

Hadaplah Wajah Mu Ke Mana-Mana Di Situ Ada Tuhan


@Hak cipta terpelihara.Semua artikel dan foto dalam blog ini adalah milik mutlak Cikgu Nasir .
Dilarang sama sekali sebarang bentuk salinan, peniruan atau penerbitan semula tanpa izin penulis/pengarang.





HUBUNGI :

handphone/wassap : 0135292452
email : cikgunasir8130@gmail.com
fb: cikgunasir

Friday, December 26, 2008

Keris buruan

Keris-keris yang menjadi buruan pada hari ini ialah keris-keris yang cantik garapannya, unik dan mempunyai karektor yang tersendiri. Kategori keris yang susah ditemui juga menjadi rebutan seperti debek dan tokchu. Walau apapun kelainan yang dicipta hari ini akan menonjol pada suatu masa nanti. Tak kira ia cantik atau pun tidak. Kerana lain orang dan lain zaman, maka lain pula penailaiannya.

2 comments:

Anonymous said...

Salam..

Saya sebenarnya sudah lama mempunyai keris, sebagai orang jawa, saya memang menyukai keris sebagai warisan leluhur. Walaupun pada kenyataannya karena keterbatasan pengetahuan saya mengenai keris, maka sampai sekarang saya tidak tahu tentang keris tersebut. Beberapa kali saya coba cari di internet, tapi sepertinya saya tidak / belum menemukan yang sama persis.

Kepada rekan-rekan pecinta keris atau siapa saja yang mempunyai pengetahuan tentang keris, Saya mohon agar dapatnya memberikan informasi tentang empu pembuat keris ini, nama (jenis), jaman/tahun pembuatannya dan atau istilah-istilah dalam keris dan sebagainya.

Sebelum dan sesudahnya, saya sampaikan banyak terima kasih.

Salam..
www.manusiajawa.co.cc

Anonymous said...

i agree your idea ! very nice blog