sambil fikir zikir sambil zikir fikir

Hadaplah Wajah Mu Ke Mana-Mana Di Situ Ada Tuhan


@Hak cipta terpelihara.Semua artikel dan foto dalam blog ini adalah milik mutlak Cikgu Nasir .
Dilarang sama sekali sebarang bentuk salinan, peniruan atau penerbitan semula tanpa izin penulis/pengarang.





HUBUNGI :

handphone/wassap : 0135292452
email : cikgunasir8130@gmail.com
fb: cikgunasir

Saturday, November 01, 2008

Sekadar berkongsi keajaiban keindahan alam anugerah Tuhan



Ini adalah geliga lipan milik sahabat saya yang ditemui pada malam 17 ramadhan baru-baru ini di atas sebuah masjid. Bukan untuk dijual tapi sekadar menambah pengetahuan dan ilmu pengunjung blog saya. Jika dipakai ia boleh menjadikan tembus pandang dan boleh melihat benda yang terselindung. Harap tidak ada yang menghubungi saya untuk membeli dan sebagainya. Ini adalah sekadar tatapan di dalam blog sahaja. Setiap ciptaan Allah s.w.t mempunyai keistimewaan dan kelebihan yang tersendiri. Manusialah makhluk paling hebat antara makhluk-makhluk ciptaan Allah yang lain.

6 comments:

N.H. Tay said...

Assalamualaikum Cikgu.

1st time sy tgk geliga lipan ni. cantik juga. ada kwn2 sy ckp geliga lipan ni ditemui di tempat 2 lipan berkelahi. betul ke Cikgu? Kalau tak keberatan harap Cikgu cerita lah sikit pasal geliga lipan ni, sy berminat nak tahu. terima kasih. :)

Raja Mogudan said...

betulkah tu saudara kalau di pakai boleh nampak tembus?, saya nak sendiri tengok kejaiban geliga tersebut bolehkah?, adakah permata cincin atau keris boleh bawa tuah kepada pemakainya dan kalau ada saudara ada stok tak?

Mohd Nasir said...

Ada sahabat saya yang gunakan geliga jenis ini untuk kerja yang kurang elok. Akhirnya hilang begitu sahaja. ( panjang ceritanya)
Biasanya lipan akan mengusung dengan sengatnya dan membawa kemana-mana geliga ini semasa ia berjalan.

Raja Mogudan said...

dengan jujur berapakah harganya yang kawan saudara itu nak tawarkan kalau dibeli?

Anonymous said...

Tak ada harga, dan tak mungkin dijual buat mas ini.

Raja Mogudan said...

bolehkah saya sendiri tengok geliga lipan tersebut sekadar ingin kepastian betulkah tidak ujudnya perkara yang seperti saya dengar atau dongeng saja. terima kasih