sambil fikir zikir sambil zikir fikir

Hadaplah Wajah Mu Ke Mana-Mana Di Situ Ada Tuhan


@Hak cipta terpelihara.Semua artikel dan foto dalam blog ini adalah milik mutlak Cikgu Nasir .
Dilarang sama sekali sebarang bentuk salinan, peniruan atau penerbitan semula tanpa izin penulis/pengarang.





HUBUNGI :

handphone/wassap : 0135292452
email : cikgunasir8130@gmail.com
fb: cikgunasir

Friday, October 03, 2008

Mencari sesuap nasi......

Sehari sebelum raya, saya bersama bersama seorang kolektor dari KL ronda-ronda Pekan Pasir Mas kerana ada sedikit urusan. . Usai di Pekan P.Mas saya menjenguk sekejap di benkel kraf tangan Kg Perangkap, bertemu mata dengan Abg Roni, Abg Din dan rakan-rakannya. Tujuannya ialah agar sahabat saya dapat melihat sendiri bagaimana kehidupan sebenar tukang-tukang di pedalaman

Dalam sembang-sembang seorang dua tukang menawarkan barangan buatan tangan mereka untuk ditukarkan dengan sedikit wang untuk mengalas perut diri sendiri dan anak isteri. Walaupun produknya tidak kelas "A" dan harganya murah, tetapi itulah hasil titik peluh mereka, Untuk memasarkan barangan kraftangan bukannya mudah, terutamanya buatan baru.

Alhamdulillah saya telah menunai tanggungjawab saya untuk mengurangkan sedikit kesengsaraan hidup masyarakat desa yang gigih bekerja untuk mendapatkan sesuap nasi berlaukkan ikan dengan cara yang halal.

2 comments:

Anonymous said...

Alhamdulillah...... Allah swt sahaja yang dapat membalas kemuliaan hati Cikgu. Amin.....

Anonymous said...

molek benar kalau buat kempen 'satu rumah satu keris'.