sambil fikir zikir sambil zikir fikir

Hadaplah Wajah Mu Ke Mana-Mana Di Situ Ada Tuhan


@Hak cipta terpelihara.Semua artikel dan foto dalam blog ini adalah milik mutlak Cikgu Nasir .
Dilarang sama sekali sebarang bentuk salinan, peniruan atau penerbitan semula tanpa izin penulis/pengarang.





HUBUNGI :

handphone/wassap : 0135292452
email : cikgunasir8130@gmail.com
fb: cikgunasir

Tuesday, October 14, 2008

Mencari diri....

Sebagai seorang yang waras dan beriman pada hari akhirat, jalan akhir muslim ialah kembali kepada jalan mengenal tuhannya. Dalam pencarian ini banyak jalan yang terbentang. Ada jalan mati, ada jalan berliku, ada jalan berlubang dan ada jalan runtuh.

Adalah dikira bernasib baik jika anda bertemu jalan yang lurus, walau bagaimanapun jalan lurus terlalu panjang untuk diterokai. Waspada pula jika ada jalan pintas yang ditawarkan. Dikhuatiri tak sampai atau perlukan minyak yang berlebihan untuk penunjuk jalan. Penunjuk jalan zaman ini menawarkan ilmu tetapi meminta komisyen yang terlalu tinggi. Fikir-fikirkan.

1 comment:

Anonymous said...

Jln mengenal tuhan dlm Islam tidaklah boleh dikenakan bayaran. Mana2 jln sebegitu sudah lari drp sifat ikhlas. Sedangkan Rasulullah s.a.w. pun tidak pernah chargekan bayaran kpd umatnya utk mendapatkan ilmu drpnya. Guru yg mengajar jln ketuhanan perlu mencontohi Rasulullah s.a.w. dgn tiada mengambil kesempatan dan "menjual" ilmunya terhadap murid. Sudah tentu ilmu yg teramat "mahal" memerlukan pertukaran dgn sesuatu yg juga teramat tinggi nilainya iaitu IKHLAS.