sambil fikir zikir sambil zikir fikir

Hadaplah Wajah Mu Ke Mana-Mana Di Situ Ada Tuhan


@Hak cipta terpelihara.Semua artikel dan foto dalam blog ini adalah milik mutlak Cikgu Nasir .
Dilarang sama sekali sebarang bentuk salinan, peniruan atau penerbitan semula tanpa izin penulis/pengarang.





HUBUNGI :

handphone/wassap : 0135292452
email : cikgunasir8130@gmail.com
fb: cikgunasir

Tuesday, October 21, 2008

Macam-macam......

Cerita 1 :Kadang-kadang saya tersenyum seorang diri mengingatkan ungkapan seorang sahabat semasa ronda-ronda bersamanya baru-baru ini, antara lain katanya dia tak heran kalau Melayu mempunyai sifat dengki dalam apa jua perkara terutama perniagaan.

Cerita 2 : Semasa saya ke Gua Musang jumaat lepas sambil bersembang, rakan karib saya seorang ustaz yang juga seorang ahli perniagaan menegaskan kepada saya bahawa jika rezeki itu dijanjkan oleh Allah untuk kita ia akan sampai juga ke tangan kita, walaupun seribu kali dimaki.

Moralnya, kita buat kerja kita sebaiknya, jalankan tugas kita dengan tekun kerana itu memang tugas kita. Bagi mereka yang sibuk tentang kerja kita biarkan, memang itu kerja dia. Nak kata gapa. Dah lagu tu. Nak wat lagu mana lagi. Kerja Dia.

1 comment:

Anonymous said...

Sungguh baik dan bermanfaat perkongsian ini Cikgu. Kata-katanya sungguh berpengalaman, cerdik, bijak dan tepat. Molek benar..... *smile*