sambil fikir zikir sambil zikir fikir

Hadaplah Wajah Mu Ke Mana-Mana Di Situ Ada Tuhan


@Hak cipta terpelihara.Semua artikel dan foto dalam blog ini adalah milik mutlak Cikgu Nasir .
Dilarang sama sekali sebarang bentuk salinan, peniruan atau penerbitan semula tanpa izin penulis/pengarang.





HUBUNGI :

handphone/wassap : 0135292452
email : cikgunasir8130@gmail.com
fb: cikgunasir

Thursday, August 21, 2008

Kategori pemain dalam dunia perkerisan

Pemain dalam dunia perkerisan dapat dibahagikan kepada beberapa kategori, antaranya ialah:
1. Peminat/pengumpul barangan antik
2. Kategori yang meminati mistik/power keajaiban keris
3. Pesilat yang membeli untuk latihan dan senjata peribadi
4. Peminat seni dan keindahan yang terdapat pada keris keris meliputi pamor dan kehalusan rekabentuk termasuk seni ulu dan sarungnya.
5.Peniaga/pedagang senjata warisan

Walau bagaimanapun ada kolektor yang memiliki lebih daripada satu kategori di atas dan ada juga yang memiliki semua kategori di atas. Wallahualam.

3 comments:

Anonymous said...

Assalamualaikum, kalau dlm bab ni saya tergolong dalam kategori ke-4.

AlamShah said...

Assalamualaikum cikgu Nasir,

Ingin saya minta izin menggunakan tulisan cikgu di blog saya.

http://alamshah67.multiply.com

Tujuan saya untuk dibincangkan kategori2 ini. Terlebih dahulu saya mengucapkan terimakasih, wassalam.

Shahrial

Anonymous said...

Alam shh, dipersilakan untk dperbincangkan oleh sahabat-sahabat dlm multiply