sambil fikir zikir sambil zikir fikir

Hadaplah Wajah Mu Ke Mana-Mana Di Situ Ada Tuhan


@Hak cipta terpelihara.Semua artikel dan foto dalam blog ini adalah milik mutlak Cikgu Nasir .
Dilarang sama sekali sebarang bentuk salinan, peniruan atau penerbitan semula tanpa izin penulis/pengarang.





HUBUNGI :

handphone/wassap : 0135292452
email : cikgunasir8130@gmail.com
fb: cikgunasir

Friday, July 25, 2008

Larak Salah

Larak ialah sejenis tumbuhan yang berbuah. Ia juga memanjat dengan cara melilit. Bagi penggemar barangan mistik, larak salah menjadi buruan. Terdapat beberapa jenis larak yang salah dari segi semulajadi atau tabie. Larak salah jenis yang pertama ialah cara ia melilit, biasanya lilitan larak pada pokok lain ialah mengikut arah kanan. Tetapi yang dicari peminat barang mistik ialah yang mengikut arah kiri.
Larak salah jenis yang kedua ialah jenis daun yang terbalik. Daun larak salah ini kedudukannya daunnya terbalik. Bahagian yang sepatutnya mengadap ke atas terpusing dan mengadap ke bumi. Yang paling susah ialah jenis yang ketiga iaitu akar mengadap kelangit dan pucuk mengadap ke bumi.

Khasiatnya .... kenalah tanya para pemburu larak salah.

3 comments:

Anonymous said...

Assalamualaikum, bab larak salah ni ada beberapa cerita yang saya dengar. Salah satu cara nak menguji betul ke kayu larak salah, dengan cara meletak kayu tersebut tempat ayam mengeram, jika ayam tersebut tak jumpa tempat dia mengeram setelah diletak larak salah tadi, maka sahlah tu kayu larak salah. Walla hua'lam.

Anonymous said...

Ada juga kalau kita pusingkan pada jari , hari dapat makan free. Orang lain kena belanja. Saya pun nak cuba juga buat batu cincin. Jimat wang zaman minyak mahil ni.

Anonymous said...

iye ke?
stahu sy org pkai bnda ni wt lari drpd polis...