sambil fikir zikir sambil zikir fikir

Hadaplah Wajah Mu Ke Mana-Mana Di Situ Ada Tuhan


@Hak cipta terpelihara.Semua artikel dan foto dalam blog ini adalah milik mutlak Cikgu Nasir .
Dilarang sama sekali sebarang bentuk salinan, peniruan atau penerbitan semula tanpa izin penulis/pengarang.





HUBUNGI :

handphone/wassap : 0135292452
email : cikgunasir8130@gmail.com
fb: cikgunasir

Sunday, April 13, 2008

Raja Kayu Putih ( bukan damar minyak) RM 70.00 termasuk pos

Bahagian ini sudah lama dipotong warnanya sudah menjadi perang seakan-akan warna damar minyak

Bahagian yang baru dipotong bewarna putih
Pandangan sisi keratan.


Raja kayu terbahagi kepada dua , iaitu raja kayu merah dan putih. Raja kayu putih lebih sukar didapati berbanding raja kayu merah ( bukan kayu damar minyak). Raja kayu jika dibakar tidak mengeluarkan buaih atau minyak seperti kayu damar minyak.

20 comments:

karim said...

mcm man nak tahu raja katu yg ori?
apa kegunaannya?
sebab sy pernah beli setelah diuji kena tipu.
kami budak baru belajar,kalau salah tolong tunjukkan.

karim said...

mcm man nak tahu raja kayu yg ori?
apa kegunaannya?
sebab sy pernah beli setelah diuji kena tipu.
kami budak baru belajar,kalau salah tolong tunjukkan.

Khairul said...

Bismillaahirrahmaanirrahiim.

Orang Cina sanggup nak bayar harga Raja Kayu SGD 6000 tapi ditolak oleh Arwah Mohamad Bin Mohamad Din.

Tidak akan ada barang yang tinggi nilainya dijual dengan harga RM25. Bendanya bukan besar. Cuma sebesar (kalau nasib baik) lebih kurang berukuran 80mm X 50mm X 2mm.

Biasanya urusan jual beli dengan atas nama penuh bakal pemilik beserta dengan syarat - syaratnya dan cuma mempunyai dua pantang larang - tidak boleh menganiaya orang, walaupun yang beragama selain dari Islam dan tidak boleh angkuh dan sombong. Mana satu yang dilanggar maka akan hilang ghaiblah Raja Kayu tersebut biarpun diikat rapi dengan cincin atau loket..

Sipemakainya akan dapat melihat keistimewaannya biasanya dalam masa cuma 3 bulan.

Yang dijual di Singapura oleh anaknya kepada Arwah tersebut bukan kulit pokok Raja Kayu, bukan batang pokok atau dahan Raja Kayu tetapi teras kepada teras pokok Raja Kayu.

Dikatakan pokok Raja Kayu tersebut tidak ada seekor haiwan pun yang bermain atau bergayut di dahan rantingnya.

Tapi jangan salah faham, saya postkan comment ni sebenarnya sebab saya memang tidak suka mendengar orang melayu kena tipu bulat bulat. Cuma sebagai pedoman.

Saya bukan ahli pasal Raja Kayu, cuma daripada pengalaman memakainya sendiri dan dah memang ternyata khasiatnya. Sekarang ni sekeluarga saya sudahpun memakainya.

Jangan kata Raja Kayu, madu lebah pun orang tipu. Banyak madu yang dijual dengan harga RM20 sebotol tu, sebenarnya madu pokok Nau yang dicampur sedikit madu lebah.

Madu lebah memanglah ubat. Madu Nau buat air gula untuk kenduri kahwin boleh la!Penjual cuma nak untung, cari makan.. Tapi kita yang mencari madu untuk perubatan, ditipu, malah mungkin menjadi satu penyakit pulak nanti.

Hati hatilah tuan tuan, di Johor Bahru banyak orang jual Raja Kayu. Saya ni orang Malaysia. BUkanlah mengatakan yang tidak ada orang yang menjual Raja Kayu asli tetapi hati hatilah..

Assalaamualaikum.

Rizal Yusuf said...

Salam cikgu. Saya terjumpa blog ni setelah saya mencarinya di Google. Saya tertarik untuk mengetahui dgn lebih lanjut pasal Raja Kayu ni. Saya ada membelinya di Memory Lane, Ipoh. Penjualnya adalah orang asli. Beliau telah cuba mengikis batang kayu tersebut dan serbuknya saya sapukan di lengan. Ternyata ianya meresap kedalam tubuh saya. Tapi terfikir plak sebab kenapa harganya JAUH lebih murah? Dah la besar macam kayu besbol, harganya cuma RM6 shj. Kepada sesiapa yang pernah membelinya di situ, sila bagitau adakah ianya benar2 asli. Saya belum mencuba menyuluhnya di bawah cahaya lampu. Kononnya cahaya boleh tembus.

Unknown said...

Saya ada menjual raja kayu . Jika berminat hubungi 0196386756 noor azli

Unknown said...

Saya ada menjual raja kayu . Jika berminat hubungi 0196386756 noor azli

wakjem said...

Assalamualaikum...saya ada menjual teras raja kayu asli..berminat hubungi 0173274482 wakjem

One+One said...
This comment has been removed by the author.
One+One said...

Sekadar berkongsi maklumat je..

Mohd Nasir said...

Seronok juga tengok adik-adik jual buat iklan dalam posting saya. Belejarlah beradab kalu nak berniaga pun. Jangan pasang iklan kedai kita dalam kedai orang.

One+One said...

Harap ampun sekiranya tersinggung - maklumlah, kita ni manusia je..

Assalaamualaikum.

Unknown said...

no tel takde cam mane nak tau

Unknown said...

Asslammualaikum..saya pelajar perhutanan dan telah bekerja dlm bidang ini 10 thn..selama ni saya cari dan tanya kpd org2 lama tiada yg dpt sahkan apa yg didakwa sbgai raja kayu putih.Mudah saja utk buktikan ia wujud jika benar berikan nama saintifik pokok dan nama vernakularnya.

Unknown said...

Assalamualaikum..cikgu..saya berminat dan teringin hendak membeli raja kayu putih,ini no tel sya atau whatsapp 017-3970577

Unknown said...

Assalamualaikum sya brminat utk membeli mcm mna sya nk hubungi cikgu..?

Unknown said...

pm 0182445975

Unknown said...

Assalamualaikum sya brminat utk membeli
pm 0182445975

Unknown said...

Assalamualaikum sya brminat utk membeli
pm 0182445975

Victor said...

Hello, saya ada jual kayu raja dan tongkat ali hitam. No saya 019-3438437

Unknown said...

Maaf tumpang brteduh...sya jge nk jual raja kayu putih..ori..dan mnjual ank pokok gaharu..ketingian 1 meter...hage rm7 sepokok.stok bnyak...sape brminat pm whatsup sya 0177061942-razman .simpang renggam