sambil fikir zikir sambil zikir fikir

Hadaplah Wajah Mu Ke Mana-Mana Di Situ Ada Tuhan


@Hak cipta terpelihara.Semua artikel dan foto dalam blog ini adalah milik mutlak Cikgu Nasir .
Dilarang sama sekali sebarang bentuk salinan, peniruan atau penerbitan semula tanpa izin penulis/pengarang.





HUBUNGI :

handphone/wassap : 0135292452
email : cikgunasir8130@gmail.com
fb: cikgunasir

Saturday, April 05, 2008

Menanti bilah Keris Melela besi Tarum.







Ulu Keris Patah Tiga Kayu Damar Minyak Ukiran Penuh. (Klon hulu keris Sultan Azlan Shah)
Terimakasih kepada Sahabat Syahir kerana sudi memaharkan ulu keris ini kepada saya. Perkara pertama yang saya dapat dari keris ini ialah nilai persahabatn yang ada pada ulu keris ini. Ini kerana ia bermula dgn pertukaran antara meteor dan juga hulu keris. Saya menjual meteor kepada Syahir manakala Syahir menjualkan ulu keris ini kepada saya.
Saya bercadang untuk menggunakan ulu keris ini bagi keris melela besi tarum saya yang sedang dalam proses menyiapkan sampir. Besinya cukup hitam, cuma belum dilurahlagi. walau bagaimanapun saya nak pakai tanpa lurah dulu seketika kemudian barulah dilurahkan.



4 comments:

langkasuka said...

Salam
Nak bertanya cgu
>nak pakai tanpa kurah dulu<
apa maksud kurah disini...
peace

langkasuka said...

Salam
Mungkin cgu salah eja kut...maaf...sekali lagi...
peace

Anonymous said...

Sori salah taip

Anonymous said...

cikgu jgn jual...biar meleleh saja org lain tengok..hehe...kalau dah pasang pada bilah & ada sarung nanti..jgn lupa letakkan gambarnya ok..syabbas cikgu!