sambil fikir zikir sambil zikir fikir

Hadaplah Wajah Mu Ke Mana-Mana Di Situ Ada Tuhan


@Hak cipta terpelihara.Semua artikel dan foto dalam blog ini adalah milik mutlak Cikgu Nasir .
Dilarang sama sekali sebarang bentuk salinan, peniruan atau penerbitan semula tanpa izin penulis/pengarang.





HUBUNGI :

handphone/wassap : 0135292452
email : cikgunasir8130@gmail.com
fb: cikgunasir

Friday, December 28, 2007

Permata Teras Gemunggal


Inilah hasil kerja tangan pertama saya. Hari ini saya telah berjaya menyiapkan 3 biji permata teras gemunggal untuk memenuhi hasrat sahabat saya dari Penang dengan nama glamornya Pulau 100. Mungkin kurang cantik berbanding tukang canai permata profesional tapi saya nekad untuk mencanainya sendiri kerana bosan dengan karenah kelewatan sahabat-sahabat tukang.
Saiz paling kecil saya buat khusus untuk Pulau 100, yang tengah belum di miliki, manakala yang paling besar dan tinggi itu saya punya. Saya nak buat kejutan kepada rakan-rakan kerana belum pernah orang buat permata begitu tinggi dan nipis. Bila saya buat sendiri saya boleh buat mengikut naluri saya, kalau tidak segan juga nak mengada-ngada dengan tukang.Walau bagaimanapun saya kurang berjaya apabila mencanai batu berbanding kayu.

4 comments:

syahir said...

uishh.. rajin nyer cikgu, baper jam nyiapkan nye? puas kan? saya pun pernah wat hulu sendiri, jawa demam lagi. bila dah siap letak depan tv. orang tengok tv kita tengok hasil kerja kita. best best!

Anonymous said...

Sekejap jer, lebih kurang 45 minit satu,pertama kali buat sendiri. Puas hati.

Anonymous said...

boleh nyatakan harga bagi setiap permata gemunggal. saya hanya minat dengan gemunggal yang cikgu paparkan. tq.

Anonymous said...

RM30.00 sahaja