sambil fikir zikir sambil zikir fikir

Hadaplah Wajah Mu Ke Mana-Mana Di Situ Ada Tuhan


@Hak cipta terpelihara.Semua artikel dan foto dalam blog ini adalah milik mutlak Cikgu Nasir .
Dilarang sama sekali sebarang bentuk salinan, peniruan atau penerbitan semula tanpa izin penulis/pengarang.





HUBUNGI :

handphone/wassap : 0135292452
email : cikgunasir8130@gmail.com
fb: cikgunasir

Saturday, October 06, 2007

Batu zamrud


Harga pasaran bagi Zamrud yang beratnya sekitar 10 karat ke bawah ialah RM60.00/karat. Kalau nak yang 10 karat ke bawah saya boleh beri dengan harga RM50.00/karat. Kerana saya boleh dapatkan dengan harga tukang. Biasanya zamrud saiz ini sesuai jika nak diberi hadiah kepada isteri untuk dibuat loket atau cincin. Untuk buat cincin lelaki saiznya agak kecil sedikit. Saiz untuk cincin lelaki biasanya 15 karat ke atas. Dalam bulan lepas saya beli 2 biji zamrud, satu untuk cikgu panji dan satu untuk adik saya. untuk cikgu panji beratnya 6.4 karat dan untuk adik saya 4.2 karat. Saiz ini jika dibuat loket atau cincin dan dililit berlian amat cantik sekali.

No comments: